ניקה גלור

מרכז:אור יהודהבני ברקבת יםגבעת השלושהגבעת שמואלגבעתייםגני תקווהחולוןיהודיפוקרית אונוראשון לציוןרמת גןתל אביבגנותנחשוניםנס ציונהפתח תקווה
השרון:אבן יהודהאודיםבורגתהבית יהושועבית ינאיבני ציוןבצרהגעשהוד השרוןהרצליההרצליה פיתוחכפר הסכפר הרו"אהכפר ויתקיןכפר יונהכפר סבאכפר שמריהוכפר חרותנתניהעמק חפרקדימהקיבוץ איילרמת הכובשרמת השרוןרעננהשפייםעינתחדרהאור עקיבאביתן אהרוןבני דרורגליל יםהעוגןחורשיםמושב חרותרשפוןתל מונד
בריאות הנפש:NLPדימיון מודרךחשיבה חיוביתמודעות עצמיתפסיכודרמהפענוח חלומותקבוצות תמיכהתת מודע
טיפולים אנרגטיים:איזון אנרגטיאיזון אלקטרומגנטי - E.F.Tריפוי אנרגטישחזור גלגוליםתקשור
טיפולי בריאות:דיאטה
טיפולים בתנועה:
מיסטיקה:מיסטיקהפענוח חלומותשחזור גלגוליםתקשורתת מודע

N.L.P מה זה?

נתחיל מההתחלה.

שאלה : מה זה N.L.P?

תשובה: שאלה מכשילה. אי אפשר לתת ל- N.L.P הגדרה אחת. יש הרבה הסברים ל-N.L.P, וכל אחד מהם שופך אור אחר על הנושא. כמו קרן אור המאירה זווית אחרת, ביחד הן שופכות אור על הנושא כולו.

שאלה: אז מה זה בכל זאת  N.L.P

תשובה:   ה- N.L.P   (בעיברית נ.ל.פ - ניתוב לשוני פיזיולוגי ) - חוקר מצוינות ואיכות. לומד איך אנשים וארגונים יוצאי דופן משיגים את התוצאות המעולות שלהם. מארגן את  השיטות הללו כדי  ללמד אחרים כך שגם הם יוכלו להשיג תוצאות בסדר גודל דומה. תהליך זה נקרא "דיגום" (MODELLING). כדי ליצור דיגום, ה-N.L.P חוקר את הדרך שבה אנחנו מעצבים את החוויה הסובייקטיבית שלנו. קרי איך אנחנו חושבים על הערכים והאמונות שלנו ויוצרים את המצב הרגשי שלנו. בנוסף איך אנחנו יוצרים את העולם הפנימי שלנו מתוך החוויות שלנו ונותנים לו משמעות. אין אירוע שיש לו משמעות כשלעצמו, אנחנו נותנים לו משמעות. אנשים שונים ייתנו לאותו האירוע משמעות שונה. ה- N.L.P חוקר את החוויה מבפנים.

שאלה: איך הכל התחיל? ולאן זה הגיע?

תשובה: ה-N.L.P החל ממחקר של האנשים הטובים ביותר בתחום התקשורת הבין אישית והתפתח למחקר שיטתי של התקשורת האנושית. הוא גדל על ידי הוספת כלים מעשיים ושיטות שנוצרו על ידי דיגום של אנשים יוצאי דופן. הכלים אלו נמצאים בשימוש בין לאומי בספורט, בעסקים, באימון, במשפטים ובחינוך. יחד עם זאת, ה- N.L.P הוא יותר מאשר רק אוסף טכניקות,. מדובר בצורת חשיבה, תפיסת עולם המבוססת על סקרנות, מחקר והנאה.

השם – Neuro Linguistic Programming- (תרגום לעברית - תכנות נוירו לשוני) מגיע משלושת התחומים שהוא מחבר יחדיו:

N – נוירולוגיה המוח וכיצד אנחנו חושבים.

L – לינגוויסטיקה כיצד אנחנו משתמשים בשפה וכיצד היא משפיעה עלינו.

P – תכנות כיצד אנחנו מסדרים את פעולותינו כדי להשיג את המטרות שלנו.

שאלה: מהן ההגדרות של ה- N.L.P?

תשובה: N.L.P הוא :

* מחקר של מבנה החוויה הסובייקטיבית (הפנימית).

* אסטרטגיית למידה מואצת להבחנה ושימוש בדפוסים בעולם (ג'ון גריינדר).

* האפיסטמולוגיה של חזרה למה שאיבדנו- מצב של חסד (ג'ון גריינדר).

* כל מה שעובד (רוברט דילטז).

* גישה ומתודולוגיה, שמשאירה מאחוריה שובל של טכניקות (ריצ'רד בנדלר).

* ההשפעה של השפה על השכל שלנו וההתנהגות שנובעת מכך.

* מחקר שיטתי של התקשורת האנושית (אליקס פון אודה).

* שיטה לחיקוי מצוינות כדי שניתן יהיה לשכפל אותה.

מעניין.? מסקרן? ואולי מרגיש לך צורך להבין קצת יותר?

הנה סיפור  הממחיש את כל מה שנאמר (סיפורים תמיד מהווים מקור עשיר יותר של רעיונות מאשר הגדרה ישירה.)

ילד שאל את אימו "מה זה N.L.P?

אימו ענתה: אספר לך מה זה N.L.P בעוד רגע, אבל קודם כל תעשה משהו כדי שתוכל להבין. אתה רואה את סבא שיושב שם על הכיסא שלו? כן, אמר הילד. לך ושאל אותו מה מצב דלקת הפרקים שלו היום הילד ניגש לסבו. סבא, שאל, מה מצב דלקת הפרקים שלך היום? הו, היא קצת החמירה, נכדי, ענה הזקן. היא תמיד מחמירה במזג אוויר לח. אני בקושי יכול להזיז את האצבעות שלי היום. מבט של כאב ניסך על פניו.הילד חזר לאימו. הוא אמר שזה החמיר. אני חושב שכואב לו. עכשיו תספרי לי מה זה N.L.P?  עוד רגע, אני מבטיחה. השיבה האם. עכשיו לך אליו ושאל אותו מה היה הדבר המצחיק ביותר שעשית כשהיית מאוד קטן. הילד שוב ניגש לסבו. סבא, אמר, מה הדבר הכי מצחיק שעשיתי כשהייתי מאוד קטן? פניו של הזקן אורו. הו, הוא אמר, היו הרבה דברים. פעם אחת אתה וחבר שלך שיחקתם בסנטה קלאוס, פיזרתם טלק באמבטיה והעמדתם פנים שזה היה שלג. אני צחקתי מאוד- אבל מצד שני לא הייתי צריך לנקות את זה... הוא הביט למרחקים עם חיוך על פניו. וגם הייתה הפעם הזאת שלקחתי אותך לטיול. זה היה יום יפה ושרת שיר שלמדת בגן. בקול רם. מישהו ניגש ונתן בך מבט זועף. הוא חשב שאתה עושה יותר מדי רעש. הוא ביקש ממני להורות לך להיות יותר בשקט. אתה הסתובבת ואמרת לו: אם אתה לא אוהב את השירה שלי, אתה יכול ללכת ולבשל את הראש שלך... והמשכת בקול רם עוד יותר... האיש הזקן צחקק.הילד חזר לאימו. שמעת מה שסבא אמר? שאל. כן, השיבה האם. שינית את הרגשתו בעזרת כמה מילים. זה N.L.P.